Default style- Alternative style

Unida - Intrejú Arthur Seay - el

Stoner Blog- Unida- Arthur interjú

 

-Stoner Blog: Hadd kezdjük azzal, hogy megköszönjük, hogy nálunk is felléptek! Tipikus első kérdésünk: Hogy telik a turné? Ugyebár most vagytok félúton…

-Arthur: Úgy van, kb a felén túl vagyunk. Haver, ez a turné – lekopogom – eddig nagyon jól megy. A koncertek nagyszerűek, sokan is vannak és az energia amit az emberektől kapunk vissza nagyon inspiráló. Ugye egy ideig szünetelt a zenekar, változott a felállás (egymás közt poénból Unida 2.0- nak nevezzük magunkat.) de az emberek kíváncsiak ránk, eljönnek a koncertekre és nagyon lelkesek. Európa amúgy is mindig jó „piac” volt nekünk, anno hamar befogadták ezt a faja zenét, nevezzük desert rock-nak, stoner rock-nak, vagy aminek akarod, de a lényeg, hogy itt tényleg elkötelezett fanok vannak. Egy másik dolog, amit észrevettem, hogy fiatalok is sokan jönnek, ami nagyon király.

-STB: Még egy nagyon fontos kérdés, ami a turnézáshoz kapcsolódik: Eddig melyik országban ittátok a legjobb sört?

-Arthur: Mindig valami helyi sört iszunk, de basszus… legyen mondjuk… nem is tudom, hát mindegyik jó volt. Nem is tudnék választani.

-STB: Hát ez végül is diplomatikus válasz volt.

-Arthur: Az-az (nevet)

-STB: Vannak olyan új zenekarok, akikről úgy gondolod, hogy életben tartják a rock zenét?

-Arthur: Ó persze. Ott van például a Rival Sons, akiket nagyon birok, vagy a Greta Van Fleet, ami totál Led Zeppelin nyúlás. Később biztos megtalálják a saját hangjukat, de nagyon mennek és egy rakás fiatal követőjük van. Az a helyzet, hogy inkább régi zenéket hallgatok, Michael Jackson, Mozart…

-STB: El is lőtted a választ egy későbbi kérdésünkre, hogy a Rock zene mellett még miket szoktál hallgatni?

-Arthur: Mostanában nem is hallgatok rockot, inkább Motown, R&B, Funk, 80-as évekbeli egyslágeres előadókat…ilyesmik mennek.

-STB: Hadd kérdezzem meg, hogy megvan az az emlék, amikor rájöttél, hogy zenész szeretnél lenni?

-Arthur: Furcsa emlékeim vannak erről. Emlékszem, kicsi voltam és anyám elvitt a helyi „Tesco” -ba ahol voltak lemezek és hangszerek is. Voltam vagy 7-8 éves. Még nem is hallottam addig gitárzenét, de a látványuk megbabonázott. A szüleim aztán nem gitárt, hanem szaxofont béreltek nekem. A gimiben beszálltam az iskolai zenekarba, ott ismerkedtem meg Mike-al. Vagy 10 évig szaxofonoztam, mielőtt elkezdtem volna gitározni. A suli mellett dolgoztam, aztán végre tudtam venni magamnak egyet.

-STB: Turnézás közben van időtök városnézésre? Vagy amikor egy ekkora turné közepén vagytok már inkább fáradtak vagytok és haladnátok tovább?

-Arthur: Dehogyis, ha csak 10 percünk van, akkor is körülnézünk, sétálunk kicsit. Igyekszem megnézni, amit csak tudok.

-STB: Hogy kezelitek egy ilyen turnén a fáradtságot és hogy minden nap ugyanazt a szettet játszátok?

-Arthur: Brutál fáradt vagyok. Ma is 6 órát utaztunk a buszban, keveset alszom, azt is füldugóban, szemfedőben, nyakpárnával. Van amikor a soundcheck után nyomok egy 10 perces power nap-et. Amint hazaérek, egy hétig aludni fogok. Azt hiszem 20 koncertet játszunk most sorban. Ez a legtöbb, amit valaha csináltunk.

-STB: Mi tölt fel?

-Arthur: Ez az egész. Nagyon hálásak vagyunk, hogy játszhatunk, gyönyörűek a  városok, kedvesek az emberek... Ez nem mindenkinek adatik meg. Persze, hogy nehéz, de akkor is nagyra értékelem, hogy az emberek eljönnek, fizetnek érte, hogy lássanak. Lifer-ek vagyunk, addig csináljuk amig fel nem dobjuk a talpunk.

-STB: Ami a jövőt illeti: Van terv új anyagra az Unida-val?

-Arthur: Igen, most vettünk fel, illetve fejeztünk be énekfelvételt 4 új dalhoz.

-STB: Mark-al?

-Arthur: Igen, Mark-al. „Full time” tag lett. Aztán van 4 dalunk John-al, még 97-ből, illetve most kaptuk vissza a jogokat a Wayne-Gro-ra , úgyhogy azt is kiadjuk újra. Most, hogy többet tehetünk meg, élünk is vele. Szeretjük John-t, de a szóló projektjét csinálja, és ha ahhoz van kedve, rendben, de keményen dolgoztam ezért a zenekarért, előre nézek, ezért is van itt Mark. A cél most, hogy többet írjunk, többet dolgozzunk.

-STB: Változtat majd a dalszerzésen, hogy Mark lett az énekes?

-Arthur: A 4 új dalt még azelőtt írtam meg, hogy ismertem volna Mark-ot. A stúdióba már kész ötletekkel jött, aztán azokon még együtt dolgoztunk tovább, nagyon jól ment a közös munka. Ma egyébként fogunk is játszani egy új számot. Kicsit más, az új dalok nem annyira nyílegyenes rock dalok, hanem kicsit talán… hát nem mondanám, hogy prog-os, de „zeneibb”

-STB: Már csak két kérdésem lenne, az első, halál eredeti, de van olyan kérdés, amit gyakran feltesznek és utálsz?

-Arthur: Á, bírom én az interjúkat, de amivel mondjuk gyakran jönnek, hogy „Mit gondolsz a Stoner Rock-ról? Ti Stoner Rock vagytok?” Én meg, „Ha be akarsz tépni (Stoner) és közben Rock-ot akarsz hallgatni, csináld, nekem ez csak szimpla Rock zene”. Az Unida mindig része volt a Stoner Rock közösségnek, imádom azokat az embereket, és amúgy nem zavar ez a címke.

-STB: Végül van-e olyan dal, amit te imádsz, de körülötted mindenki utál?

-Arthur: Vagy egymillió ilyen van. A menyasszonyom például utálja az AC/DC-t, én imádom. Na vele szoktam ezen harcolni. Mutogatom neki, hogy „Ezt hallgasd meg!”, de nem bírja. Szerintem meg a Rock bibliája.

-STB: Nagyon köszönjük még egyszer, hogy leülhettünk veled beszélgetni!

-Arthur: Én köszi, fasza a hely, gyönyörű a város. koncert után igyunk meg valamit!

 Video forrása: https://www.youtube.com/@StonerRockVideos

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr3018252205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása