Default style- Alternative style

Besvärjelsen - Atlas

 

A számomra kimondhatatlan nevű Svéd zenekar, a Besvärjelsen május 27-én fogja kiadni az Atlas nagylemezét. Vonakodva álltam neki meghallgatni. Az előző cuccaik nem igazán értek el engem. Ott volt mindig a látómezőm szélén a zenekar, de ott is maradt. Nem akarta megkedveltetni magát. Azért mégis csak tettem egy próbát.

 

A jól bevált módszert alkalmaztam, háttérzenének raktam be, miközben csináltam egyéb dolgaimat. Ha tényleg jó az album, akkor megragad, még akkor is, ha épp mást csinálsz. Azt vettem észre, hogy mikor lejárt a lemez, újra beraktam.

 A zenekar most erre az lemezre csupa nagyszerű témát pakolt fel. Tele van jobbnál jobb riffekkel, dallamokkal. Tisztán szól, van mélysége és van kiterjedése is. A stílusukra mondhatnánk azt is, hogy Melodikus Doom, de igazából sok a folkos elem, a klasszikus és a progresszív rock, ráadásul néha a hangulatába becsúszik némi punk is. Azonban ami leginkább megfogott, azok a dallamok. Néha olyannyira nagyívűek és pátosszal teliek, mintha egy nagyzenekar játszaná őket. Egy percre se lesz nyálas, esetleg giccsesen geil, hanem inkább felemelő és büszke. Lea hangja szép, erőteljes. Nem érezni azt, mint oly sok női énekesnél, hogy csak azért írt valamit, hogy megmutassa, hogy magas fejhangokon is faszán tud énekelni. Ezt a fajta "operáskodó" ripacskodást nem szeretem. A Besvärjelsen-nél ezt nem érzem és ettől lesz az egész élő, a szó legszebb értelmében. 

 Az Atlas egy jól megírt és jól előadott lemez, amit élvezet hallgatni bármikor! Május 27-től tegyetek vele ti is egy próbát! AMEN!

https://www.facebook.com/besvarjelsen

https://besvarjelsen.bandcamp.com/releases

https://www.facebook.com/MagneticEyeRecords

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr6417825237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása