Default style- Alternative style

Űrhunok - Villámkérdések a The Space Huns Zenekarnak

Tavaly, az év vége felé jelent meg a The Space Huns zenekar debütáló Ep-je. Mivel egyre többet hallgatok instrumentális zenét, ezért újra előszedtem őket. Nem okoztak csalódást most sem. Mivel nem sokat tudtam róluk, ideje volt megkérdezni őket egyről s másról.

 Kik alkotják a zenekart?

A zenekar jelenlegi felállása Mozsár Matyi – dobok, Tikvicki Tamás – basszusgitár és Szőke Csaba – gitár, de az EP-n Takács Gergő, „Taki” dobol (a BORU együttesből). Így alakult, hogy a stúdiófelvételen együtt játszhattam a világ legjobb ritmusszekciójával: Tikivel és Takival.

 Játszottatok-e korábban más formációban?

Elég sok formációt lehetne felsorolni korunkból adódóan. Sokfele megfordultunk. Jelenleg futó mellékszálak dobos poszton pl. a Foo Lighters (Foo Fighters tribute) és a Vacsora Zsuzsival (alternatív rock), basszus poszton pedig a Lucy Dreamin’ („eastern desert psychedelia”). Részemről pedig a 10 évet élt minimál Bogartot említhetjük, rip & #nyugodjékbékében.

 Honnan jött a név? Mi az oka, hogy instrumentális zenét nyomtok?

Leginkább az én személyes indíttatásom áll a projekt mögött. Amikor szétszéledt a minimál Bogart nevű stoner/blues banda, nem bírtam, és szerettem volna rögzíteni legalább pár jamet, táptalajt adni egy esetleges jövőbeni együttes számára. Így én adtam a nevet is. Volt rengeteg számötlet név nekem felírva, és hosszas gondolkodás után emellett döntöttem. Próbáltam valami olyan nevet adni, ami külföldi fülnek is érthető, de mégis utal valamiféle egyedi hozzáállásra, szellemiségre vagy akár éppen a nemzetiségre.

A zenekar tulajdonképpen egy stúdió- és koncertprojekt. Nincs próba, nincsenek kötöttségek, csak az adott koncertre gyúrunk rá mindig 1-2 próbával. Az instrumentális jelleg erre tökéletesen megfelel, az ének nagyon sok konkrétummal járna zeneileg és „infrastrukturálisan” is.

 

 Hová sorolnátok be a zenéteket?

Szeretném/szeretnénk, ha a külföldi nagyokra hasonlítana valamilyen szinten. Earthless, Samsara Blues Experiment, The Machine stb. A nemzetközileg egyre divatosabb stoner rock hullámot kívánjuk meglovagolni talán, ha szabad ilyen szörnyű marketingszöveget megengednem magamnak.

 Új anyag?

Tervben van… Egyelőre egy másik születő projekt is elveszi az energiákat. De mindenképpen szeretnék hamarosan valamit villantani.

 Sör, bor, vagy pálinka?

Mindegyikből van rossz. Kifejezetten rossz dolgok vannak a világon. De legalább alkohol van bennük, ez mindig pozitív. Kivéve az alkoholmentes sört. Azt sose értettem.

 Távlati célok?

Magyarországon feljebb hozni kicsit az instrumentális zene renoméját, és persze rengeteg pénzt keresni rádiós lejátszásokból. Az országos rádiók közül a Retro Rádión szoktam hallani hangszeres zenét néha, lehet, hogy őket kellene megkörnyékezni.

 Melyik az a lemez, amiről azt gondoljátok, hogy mindenkinek hallania kell?

Természetesen a The Space Huns együttes a The Space Huns című debütáló kislemezét. Viccet félretéve, nagyon sok mindentől függ. Függ a konkrét személytől. Sok embernek például F. Pákó munkásságát ajánlanám, megint másoknak az indiai klasszikus zenét. De van olyan is, akinek azt mondanám, hogy inkább ne is hallgasson semmit, csak az M1 híradót.

Legközelebbi koncert.

  1. július 11., Trip Hajó, Budapest! Lehet, hogy nyílt kapuk előtt, majd még kiderül. Live stream legalábbis biztosan lesz. Talán ez lesz az együttes következő marketing- és bemutató anyaga, ha jól sikerül, és megkapjuk a jogdíjakat azt Artisjus-tól.  Facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr6615973712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása