Default style- Alternative style

Indeed - Interjú

Nem rég voltam lent a Great Rift,Savanah, Indeed koncerten az Edisonban. Olyan élmény ért, ami miatt elhatároztam, interjút kell készítenem az Indeed zenekarral! Megszületett, olvassátok!

 Sziasztok!

Lőrinc (ének, gitár),  Petya (gitár),Vasi (dob), Geri (bass):

Mostanában volt egy koncertetek két osztrák zenekarral, a Great Rifttel és a Savanah-val. Róluk most nem beszélnék, pedig ők is nagyon jók voltak, azonban az igazi meglepetés számomra ti voltatok.

 L: Örülünk, ha tetszett.

P: Jó kis buli volt, jófejek voltak, használhattuk az összes cuccukat kb.

G:Köszi, elég jó volt, szerintem mindannyiunk nevében mondhatom, az Edison-ba mindig jó visszatérni.

Zenétekben minden keveredik, ami a rock’n’roll tágabb halmazába esik. Ez azt jelenti, hogy nagyon tág a zenei ízlésetek.

 L: Unalmas lenne mindig ugyanazt játszani. Nem szeretjük a skatulyákat. Mind a négyen más-más zenekarokat mondanánk kedvencnek. De kialakult egy közös zenei olvasztótégelyünk. Ebbe dobáljuk az alapanyagokat és kotyvasztunk valami jót, a vitákat is vállalva. Sőt, én például gyanakszom is, ha minden túl simán megy. De nem szokott… J

P: Mindenki kicsit más fajta zenét hallgat, ahol a stílusaink metszik egymást, kb ott kell keresni a zenénk eredetét.

V: Folyton mutatunk egymásnak új zenéket is, nem hisszük, hogy ne lennének olyan jó zenék mint 30-40 éve, annyi biztos, hogy nehezebb olyat találni ami az újdonság erejével hat. Az mindig örömteli amikor több évnyi zenélés után rácsodálkozunk egymással, hogy: jéééé, ezt te is szereted?! J

G:Minden egyes nap lehet új dolgokat hallani, amik megihletnek.

 Honnan és kitől jött először a zenekar alapítás ötlete?

L: Én 2007 körül, egy John Lennon-látomás miatt kezdtem el zenélni, ekkor terveztem bandát. 2008-ban volt az első próbánk, Óbudán, a régi harisnyagyárban. Abból a csapatból én maradtam. Akkoriban 5-6-órás próbáink voltak, én előtte sosem tanultam énekelni, gitározni, úgyhogy minden próbán rekedtre üvöltöttem magam és mindig szakadt egy (de inkább két) húrom. Akkoriban valamiért kb 50 HUF volt egy üveg borzalmas Hektor sör. Azóta már inkább Szögedizöm.

 

Egy interjúban hallottam, hogy grunge rock zenét játszotok. Én többet hallok ki belőle. Milyen zenei gyökerekkel rendelkeztek?

 L: Nálam, a teljesség igénye nélkül: Beatles, korai Pink Floyd, Black Sabbath, Led Zepp, Sex Pistols, Nirvana, Jimi Hendrix, Jane’s Addiction, Doors, Kraftwerk és klasszikus zene.

P: Led Zep, Guns ‘n roses, Kamchatka, és stoner zenék.

V: Kb. 9 évesen kezdtem tudatosan zenét hallgatni édesapámtól örökölt walkmanen, nemsokkal utána már hordozható CD lejátszón (ez pont a két hanghordozó generációváltásakor történt). Akkoriban csak a new-metal bandák mentek de egy-két kivétellel engem nem annyira kötöttek le. Az első nagy szerelem az RHCP megismerése volt, máig a legtöbbször meghallgatott lemezem a Blood Sugar Sex Magic… Ezzel együtt elkezdtem dobolni tanulni és jöttek a technikásabb zenék, mint a Dream Theater. 2001-ben 10 évesen ott voltam a PeCsás koncertjükön, eszméletlen volt! Utána: Faith No More, Incubus, Guano Apes, Primus, Nirvana, Tool, Porcupine Tree és persze közben a régi nagyok felfedezése..

G:Minden érdekesnek tűnő zenébe belehallgatok. Az előttem felsorolt zenekarokat inkább már lemezeken gyűjtögetem, legtöbbet mostanában a Reverberation Radio-t hallgatom.

 Gondolom ösztönből jön az egész, legalábbis nagyon annak tűnik. Így van?

 L: Nálam igen. De gondolkodom is azér’.

P: Nem sokat agyalunk zeneelmélet szempontjából, inkább a ritmusokkal szoktunk tudatosan játszani.

V: Annyira így van, hogy számaink 100%-ban a teremben születnek, idejét se tudom már mikor jött úgy valaki próbára, hogy egy komplett szám-szerkezettel készült. Jamelés és utána boncolgatás… ez a menet.

G:- Úú ezt játszd még ezer körig!
    -De cask két hang!

    -Nem baj, figyeld jó lesz!

 

Szerintetek milyen a helyzet a magyar zenei underground fronton? Gondolok most itt a koncertekre, zenei életre.

 L: Lehetne jobb, de nincsenek elvárásaim.

P: Szerintem az utóbbi időben nagy lendületet vett minden szempontból, látom az összefogást, mi is kivettük a részünket belőle.

V: Fellépési lehetőségek mindig vannak, inkább az a kérdés, hogy jön ki belőle a zenekar (és nem anyagilag értem). A helyeknek az egyetlen érdeke a haszon, tisztelet a kivételnek akik tényleg valamiféle kultúrmissziót követnek. Egyedül nem lehet megváltani a világot, én mindenképp a közös estéknek, közös buliknak a híve vagyok. Ha kívülállóként akarsz érvényesülni beledöglesz. Szerencsére baromi sok jó banda van a városban és az ismerettségi körünkben is, akikkel lehet ilyenekben gondolkozni.

G:Az undergroundban voltak, vannak és lesznek a legjobb zenék.

 Közelebbi, illetve távolabbi célkitűzések?

 L: Új album, hazai és külföldi turné, klip, sok jam és próba.

P: Minél több koncert, és jó lemezek elkészítése, többi zenekarral közös bulik, miniturnék.

V: Ahogy a srácok előttem ellőtték, új lemez számain dolgozunk, ebből 2 a közeljövőben napvilágot is lát, méghozzá 1-1 videoklippel. Mivel rég csináltunk ilyet izgatottan várjuk a fogadtatást!

G:Az új album összetett lesz és durván fog szólni.

 Tavaly megnyertétek a Paksi Amatőr Pop-Rock Jazz Fesztivált. Ez mit hozott az életetekbe? Mi változott?

 L: Nekem a banda sikere miatt esett jól, a srácok boldogságának örültem leginkább. Sok mindenen túl vagyok már. Felpörgette a dolgokat, kapcsolatokat.

P: Mindenben segített, nagyon nagy megtiszteltetés egy grunge zenekarnak a zeneművészeti egyetem tanárától díjakat átvenni!

V: A tárgyi nyeremények mellett felléphettünk a Művészetek Völgyében, ez bevonzott egy külföldi fesztivál fellépést is. Utóbbi a közös zenekari létet tekintve szerintem a legnagyobb élményünk is volt, úgyhogy mindenképp hálásak vagyunk ennek a tehetségkutató programnak. És még nincs vége: jelenleg egy pályázatunk elbírálás alatt van, pozitív kimenetel esetén még nagyobb löketet fog adni nekünk.

G: Még több elszántságot.

 

 A 2017-es “Sinecure” album nekem elég vékonyka volt, és most itt a hangzásra gondolok. A koncerten viszont egy nagyon izmos hangzást hoztatok le és nem hiszem, hogy ez csak az ottani hangmérnök műve. Igazán jól szóltatok, de éreztem valami mást is. Mintha elkanyarodtatok volna a Stoner irányába. Jól érzem?

 L: Az egy változatos, “medley”-jellegű album, régi és újabb dalokkal. Nem lehetett az egészet ólomsúlyúvá tenni. De az tény, hogy azóta pontosabban tudjuk, milyen hangzást akarunk és ez tükröződni is fog az új, “Lazer” c. albumunkon, amire rengeteg anyagunk van.

P: Sajnos a felszerelés sokat számít a hangzásban, azt az albumot egy 5W-os erősítővel játszottam fel, szerintem mostanra gyűjöttük össze a mi zenékhez szükséges hangszereket és erősítőket, remélem ezt majd hallani is lehet a következő albumunkon.

G: Én csak utána csatlakoztam a srácokhoz, szerintem jó kis anyag lett, de veled egyetértve a hangzás olyan, mintha a próbatermi/koncertes változatok át lennének tolva egy szűrőn ami ki szed belőle minden energiát.

 Várható mostanában valami hanganyag tőletek?

 L: Jövőre “Lazer” album és nemsokára klip az “Island”, ill. a “Crows” c. dalainkhoz.

 V: Az őszre 2 klipel+1 számmal készültünk. Ez a 3 dal fel is fog kerülni a jövőre tervezett korongra.

 G:Megyünk az Y-sound stúdióba is egy számot felvenni, még a teljes album előtt.

 Hol fogtok legközelebb fellépni?

 L: Még nemtom.

P: Nincs most kövi datum.

V: Viszont megfogalmazódótt bennünk egy nagyobb szabású saját szervezésű buli ötlete, 1-2 pöpec bandával úgyhogy érdemes figyelni az oldalunkat. Hamarosan landolnak az új anyagok is!

Köszönöm az interjút.

 L: Mi is! Kösz, hogy lenéztél a koncertre!

P: Mi köszönjük!

V: Nagyon köszönjük.

Utólagos hír, hogy most november 6-án a Dusk helyett az Indeed fog fellépni! Nosza menjetek táncolni!

https://www.facebook.com/events/931067947246948/

Facebook, Youtube, Bandcamp

AMEN!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr1915268862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása