Buso Von Kobra - Self Titled EP és myspace bemutatkozás
Remélem tegnap sokan el tudtatok menni a Fészekbe BVK bulira és szerintem nem csalódtatok.
Először is leszögezem, hogy amit írok azt őszintén, építő jelleggel teszem, a zenekarért, a zenéért, a magyar stoner rock zenéért (és egyéb nagy szavak), nem pedig a zenekar ellen.
Szóval, itt van ez az anyag, a srácok a hangszeres részeket egyszerre vették fel (és ilyenkor teszik ezt elsőre, esetleg másodjára, mert különben berágnak arra, aki mindig elkúrja és kirúgják, vagyis most nem lenne itt a kész felvétel), amit Tőlük tudok, merthát gondolom büszkék rá, hogy majdnemcsak hibátlan a feljátszás, ennél fogva lehetnek is büszkék, nem szégyen az, ha van mire, főleg ha pozitív értelemben (manapság divat inkább a negatív tettekre büszkének lenni, nem tudni miért). Másrészről, meg gondolom sejtetni akarták a felvétel körülményeit, technikai korlátoltságát, mintegy magyarázva is a hangzást, ami tekintve, hogy 'otthon' készült teljesen elfogadható (meglepően jól szól a dob, ott szokott megbukni a projekt) és annak ellenére, hogy nem pumpál szarrá a dob+basszus és nem tépi le a fejed a gitár, élvezhető és túlmutat a demózás szintjén, egységes az egész, nem esik szét. Egyetlen elbaszott dolog van, ami miatt néha zavaróan kavarodik a cucc, és kis odafigyeléssel, költségek nélkül lehetbe javítani, az a panoráma 'gomb' szanaszéjjeleltekerése. Ha jól emlékszem ezért (is?) borult ki a bili a Black Sabbathban, mert Ozzy a mágus, meggyanúsította Iommy mestert, hogy felvételek közben az egyik éj setét leple alatt leosont a stúdióba és felhangosította a keverőn a gitárokat, amik így hangosabban lettek bemásolva a lemezre. Aki nem hiszi járjon utána. Szóval szerintem emiatt 20-30%-kal kevesebb így az érdeklődő, mert a laikusok nem hallják ki, hogy a két gitár iszonyatosan jó (végig), nagyon soxor külön témákat hoz, valami elbaszottul panorámázva (végig), ha fülesben hallgatja az ember, hogy szétbontsa a masszát, hogy meghallja mi is az ábra, néha az az érzése, hogy az egyik fülére nem hall jól, vagy legalább is eldugult, azt hiszem az egyik gitár nincs kint annyira a szélen, mint a másik és olyan mintha az egész ének, dob, basszus is ki lenne csúszva a kintebb lévő gitár felé, nem középről jön. Sajnos néha az ének is a legfurcsább helyekről kerül elő, nem tudom miért. Ha sikerült külön sávokra felvenni a dalokat, én újra mixelném.
A zene egyébként zseniális, - ha nem is kimondottan stoner - , mint írtam a két gitár qrva jó - többnyire egymástól különböző - témákat hoz (amik ügyesebb keverés mellett sokkal jobban ütnének), a basszus feszes, a dob pontos, szóval a ritmus szekció is rendeben teszi a dolgát, és mivel kis hazánkban kincs egy jó énekes itt kiemelném a Szalma Baksi Gábor tenorját. Régen hallottam ilyen jó énekest itthon, biztosan képezve is van, mert gyönyörűen énekel, ha az énekdallamokat is ő hozza, akkor le a kalappal (remélem lesz módomban egy színpadon nyomni Vele egyszercsak, legalább egy számot) nem ugrik be kihez tudnám hasonlítani, de ha egy kicsit jobban ránehezedne, rádőlne, rátámasztana a levegőoszlopra, és kicsit hangosabban üvöltene, azt mondanám Magnus Ekwall a The Quill-ből, Ő meg egy zseni, ugye. A Rokktorok, ahogy kell. Na, ennyit egészében, általánosságban és akkor jöjjön a kukacoskodás.
Good Fuck Bad Luck - a bad luck felénk általános, nekem akkor van szerencsém, ha nem történik velem semmi szar, de ki ne szeretne egy good fuckot, mi? szóval, az első verzében nekem kicsit sok (nem csak db-ra és hangmagasságra) az oktáv(?) hajlítás, de a következő részben az az egy darab az oké.
P.S. - itt is szenzációsak a gitártémák, amik fent említett okok miatt nem jönnek ki rendesen, nekem néha u2 néha pink floyd, persze igazán egyik sem, de az a környék. éteri.
Alcosonic - ez a szám a 'hivatalos' EP-n, nem szerepel, de ha már felrakták meghallgatjuk. otromba kezdés, a lefelezésnél valami nem oké, valami nincs jól kiszámolva, de ezt gondolom a srácok is hallják. a torzított éneket én kétszer venném fel és szérpanorámáznám, mint a refrénben a két szólamot. zseniális, nem jól panorámázott gitárok.
Waiting For Tomorrow - megintcsak előkerül a crybaby, itt kicsit déliesebb a dallamvilág, és megint előjön egy kis otrombaság, ahogy gurulunk a letolt tetejű hajónkkal az országúton. hibátlan.
Before The Sand - faja kezdés, hatlmas refrén, amit talán még lehetne egy kicsit felhúzni, kinyitni, ha más nem a bridge-ben, viszont valahogy itt a (ha standard c-re vagyok hangolva) D behúzás a gitároktól (...close to the sun...) nekem nem esik jól, nem tudom miért, valahogy nem jön össze az énekdallammal, vagy csak túlnyújtották és hamiskás, egyébként is meg lehetne egy kicsit blűzosabban rázni azt a részt (hamár a southern lobogó). A szám végén az énekszólamok jók, amolyan Floodgates lecsengésű, de én minimum az egyik szólamot felnyomnám jó erősen, felfokozás képpen => itt a vége.
Buso Von Kobra
Szabó Attila - gitár
Kiss Tamás - dob
Madácsy Tamás - béz
Szalma Baki Gábor - vox
Berke Ákos - gitár
Király, így tovább, várjuk a híreket, flyereket! Get stoned! Rokk on \m/