Default style- Alternative style

"A kellemetlen dal" - interjú a Grizzly zenekarral

Ez a legelső interjú, amit zenekarral vagy bárkivel készítettem, előtte még sosem csináltam ilyesmit. Lassacskán már egy hónapja annak, h. bemutatkozott a közönségnek a Grizzly nevezetű együttes. A délies redneck zenét játszó hazai ötösfogat nevét a Maylene And The Sons Of Disaster, Red Fang, Viking Skull és Orange Goblin rajongóinak érdemes lesz megjegyezni, mert tényleg egy megvadult grizzly medve erejével tarolják le a hallgatóságot. Az R33-ban egy laza fröccsözgetős beszélgetés keretében faggattam a kvintett három tagját: Horváth Ariánt (gitár), Knapp Oszit (ének) és Mihály Ármint (dob) stoner rockról, első lemezükről és az élet értelméről többek között.

 

20120620_001.jpg

A Grizzly még igencsak friss névnek számít a hazai underground palettán. Pontosan mióta is vagytok így együtt?

Oszi (O) (Ariánhoz fordul): Ezt leginkább te tudod megmondani.

Arián (A): 4 éve kb.

O: Hát így együtt nem 4 éve.

A: Nem, hát így 1 vagy másfél éve, vagy mikor. 1 éve már vagyunk együtt. Tehát ez a végleges konfiguráció, de amúgy az alapok azok így megvoltak: hárman-négyen már így nyomtuk együtt pár éve, csak Oszi most jött képbe.

O: Jaja, de hát amúgy is olyan k**a sok időm van, hogy bevállaltam még egy zenekart. :D

Honnan jött ez név, hogy Grizzly? Voltak-e esetleg más névötletek vagy egyből ez jutott eszetekbe?

O: Ez úgy volt, hogy nagyon sokáig azt terveztük, hogy Dead For 52 Hours lesz a nevünk, csak azzal az volt a baj, hogy túl hosszú, s már amúgy is van hosszú nevű zenekarom :) (Wrong Side Of The Wall - a szerző). A Grizzly az így nekem jött; életem első használható zenekarneve, amit kitaláltam, erre büszke vagyok, és igazából a morózusságára, fajsúlyosságára utal a zenénknek.

Túl vagytok a Dürer kertes bemutatkozó koncerten. Milyen visszajelzések érkeztek eddig?

O: Abszolút jók. Nekem legalábbis az a visszajelzésem, hogy k**a jó volt. :)

A: Ja, ott voltunk, g**ire egybe volt a koncert.

O: Én nagyon jól éreztem magam, szerintem ez bemutatkozó koncertnek több, mint tökéletes volt, s ami utána következett, az meg olyan dicső mélyrepülés volt...:D

A: Jaja, ráadásul Dominak, a másik gitárosunknak akkor volt legénybúcsúja...

O: S a mellettem ülő napszemüveges kolléga (Ariánra mutat - a szerző) hozott a saját készítésű pálinkájából, merthogy ő ezzel foglalkozik többek között. Hozott 3 liter otthoniból, mi is volt az, körte? S az így kicsit megcsúsztatta... :)

Ármin (Á): Mindenki pol jól volt. :D

O: Én pakoltam el Ármin dobkellékeit, míg ő a másik próbateremben aludt. :D

A: Én meg Ármint pakoltam el. :D

Hogyan jellemeznétek néhány szóval a Grizzly muzsikáját annak, aki még sose hallott rólatok?

A: Pop-rock, stoner rock.

Á: Stoner, ennyi.

O: Az.

A: Stoner kicsit sajátos felfogásban. Egy kicsit nehéz, kicsit súlyos, de szerintem stoner rock srácok, akárhogy nézzük. Ez azért nem metal baszki, komolyan, ne kúrjatok már fel! :D

O: Ez nem metal, b**meg, öööö! :D De, azért metal ez. Én csináltam belőle metalt, legalábbis két számból.

A: Nem, az teljesen szomorú hangvételű...

O: Meg mondjuk elég kellemetlen ugye...

A: Ez szép fogalmazás. Kellemetlen.

Amennyire tudom, mindannyian más és más irányokból érkeztetek ebbe az együttesbe. Kinek, minek a hatására döntöttétek el, hogy "Na most akkor ilyen zenét szeretnénk nyomni"? Van-e esetleg olyan kedvenc, aki inspirált titeket ezen a téren?

A: Az Ármin az állatkertből jött, mi a f**t vársz? :D

O: Állatokat szeletel. Halott állatokat.

A: Embereket is, nem? Ő abból az irányból jött.

O: Ő most már az élet utáni dolgokkal foglalkozik.

Élet a halál után...

Á: Azért az túlzás.

A: Hát figyelj, szerintem vannak közös kedvencek, meg egészen spécik. Most így sorolhatnánk, de biztos, hogy van csomó közös pont. Clutch, Down, meg ilyen f**ságok. Melvins...

Á: Mind más-más zenéket hallgatunk.

A: Jó te igen, meg a Domi is, de mi azért Lippai Zolival (A Grizzly basszerosa - a szerző) eléggé egy vonalon mozgunk. Oszkár is mást hallgat, de ti ketten, Árminnal közel álltok egymáshoz.

O: Én mindenkihez közel állok egy kicsit zeneileg. :) Jó hát én mostanában elég sok crustot is hallgatok.

Á: Primus, Melvins...

A: Ja, az király.

Á: Faith No More régebbről. Mike Patton.

A: Mondjuk mi a Zolival Mr. Bungle-t is hallgatunk, de az nem üt vissza a zenénkben.

O: Mike Pattontól én bármit hallgatok.

 Ennek a fajta mocskos, délies, stoneres muzsikának idehaza is egyre több művelője akad (Hál'Istennek - szól közbe Oszi). Lehet-e szerintetek itthon stoner színtérről, mint olyanról beszélni? Mik a benyomások?


O: Nem szeretem a színtérezést. 

 Á: Én senkit nem ismerek.

A: Én se nagyon amúgy. Jó, van az Igor, Haw, Stereochrist, basszus...

O: Van egyébként itthon, szóval az itteni stonernek nevezett bandák java része szerintem g**i jó. Nem arról van szó, hogy középszerűek lennének a bandáink ebben a műfajban.

A: Vagy g**i jók, vagy g**i szarok, középút nincs. Tehát olyan szarokat ki tudnak rakni a különböző blogokra, hogy az első szám után legszívesebben földhöz b**nám a gépemet; nem hiszem el, hogy ilyet kiraknak a netre.

O: Jó, ne húzd már fel magad!

Oszi, te most egyszerre három zenekarban is részt veszel egyszerre (Redneck Zömbiez, Wrong Side Of The Wall és Grizzly). Hogyan tudod ezeket összeegyeztetni?

O: Hát...a Redneck Zömbiez halott. Redneck Zömbiez are fucking dead. :D Nem, azt azért nem mondanám, mert még vannak előre lekötött koncertjeink. Red Fang előtt is játszunk majd.

A: Nekünk kellett volna ott lenni, basszus! A Düreres buli után főleg.

O: Az lesz, meg lesz még egy FEZEN. De minek is beszélek a másik zenekarom dolgairól? Lényeg, hogy mindhárom banda működik, hát nehéz összeegyeztetni, mert közben melózom is, ráadásul éjszaka, úgyhogy nem tudom, mikor van nappal, mikor van éjjel, mikor kelek, mikor fekszem, de egyelőre még van bennem annyi energia, hogy ezt csináljam. Hát a Wrong Side-ban most így történtek változások (pl. elment a Csobi -  a szerző), az is elég sok munkát fog igényelni, pl. nyáron nem nagyon történik semmi, a Plastic Bitch-ékkel tervezünk valami közös túrást őszre. Addig eléggé pihenőágon van a banda, valamint a Prepelicza Zoli kisegít minket, s nem tudjuk még, hogy állandó tag lesz-e, mert időközben az Apey&The Pea is újjáalakult. Tehát vannak most események rendesen, de azért csinálgatjuk.

Arián, az előző zenekaroddal (Silentnoises) mi az ábra? Annak a sztorija végleg lezárult?

A: Jaja, az teljesen beoffolt. Már azt hiszem, 2 vagy 3 éve, mióta csináljuk ezt a stoner dolgot, azóta így vége lett.Kimentek ketten külföldre, szóval ez van.

Időközben elkészült a Grizzly bemutatkozó anyaga. Mit érdemes róla tudni?

A: Aminek mi is a címe?

O: Fear My Wrath.

A: Akkor jól írtam ki.

O: Hát mit tudnék róla mesélni? Az egy gyönyörű hétvége volt, mert Árminék már korábban lementek, s így gyakorlatilag mindent újravettünk a 3 nap alatt.

A: Ezért lett két dobhangzás a lemezen. Minden számhoz más és más hangzást akartunk kitalálni.

O: Az úgy volt, hogy lementünk 3 napra Nyíregyházára egy gyártelepre, egy olyan helyre, ami egy ilyen TSZ-nek az épülete volt régen.

A: Szóval az egy jó hétvége volt. Mögöttünk volt a mocsár, brekegtek a békák...

O: És mérhetetlen mennyiségű sört megittunk. Csak sört ittunk folyadéknak, azt hiszem a felvételek idején ittunk először bort. A külvilággal mindössze annyi kapcsolatunk volt, hogy kimentünk a Metro áruházba sört venni, mert elfogyott.

A: Ja, de g**i jó buli volt.

O: 3 szöveget még ott írtam meg, közben a raklapokból padokat csináltunk, elkezdtük írni a szövegeket, mikor már fenn voltak a gitárok. Utána meg hajnali 4-ig már énekeltem.

A: Jaja és a kellemetlen számnál volt az első olyan, amikor mindannyian rád néztünk hogy "B**meg, ezt elkúrtad!" Feltoltad még egyszer ugyanazt és mondom, ez undorító! :D Ez nekem nem esik jól, koncerten sem esett jól.

O: Pont azért jó, mert nem esik jól.

A: Ez pont azért jó, mert így felkavarja a szart.

O: Ezért nevezzük a "kellemetlen számnak".

A: Szar lenne azt beadni klipes számnak. Az se esne jól b**meg. :D

O: Én a "Dagon"-hoz képzeltem el videoklipet.

 20120620_11.jpg

Van-e esetleg olyan külföldi nagyágyú, aki előtt szívesen tolnátok?


O: Én bárki előtt szívesen tolnám. :)

A: Én is, tehát nekem mindegy, de azért a Red Fang előtt jól esett volna.

O: Nehogy már ezt a szememre vesd, b**meg!

A: Vagy még egy Kyuss Lives! Az mekkora oltás lenne! Csak 20 percig felállni: "Kösz, h. megnéztétek a kib**ott medvét! Jön a Kyuss!" :D

O: A jó medvét. :)

A: Pont arra gondoltam, h. valamelyik nap láttam ezt a Medvebars vagy milyen bandát...

Barbears. Szegediek.

A: Igen-igen-igen! Na kéne velük egyszer nyomni közös bulit!

Meg a Bearfoodal esetleg.

A: A mivel?

Bearfood. Görbeházi southern/stoner cucc.

A: Csináljuk meg!

Á: Szervezzük meg!

O: Medve Fesztivál b**meg! :)

A: Na micsoda tervek! :)

Akik kedvet kaptak a Grizzly-hez, hol és mikor láthatnak titeket legközelebb élőben?

O: Soha többet nem játszunk. :D Egy koncertünk volt, ha lemaradtál, akkor...Nem tudom. Ja, de R-ben lesz...

A: 13-án te barom! :P Júliusban.

O: Igen, július 13-án az R33-ban fogunk játszani. Ki az, aki biztosan itt lesz?

A: Igor, az biztosan lesz...

Á: Shapat Terror...

O: Magma Rise.

A: Ja, Magma Rise meg elvileg Tengu. De ez még olyan kb. 95%. Engem nem érdekel, toljuk; épp az imént nyilatkoztuk, hogy bárki előtt szívesen játszunk.

O: Backstreet Boys. :D

A: Ennyi. Mehet! K**a jó lesz, 20 perc előttük, ők addig bemelegítenek, felöltöznek, kilúgozzák magukat, mi meg az alatt az idő alatt bemelegítünk a közönségnek. Nesztek, itt a vattacukor! :D

O: Széttépünk pár plüssmackót a színpadon agresszívan...

A: Tudod, mint a Hetesben, az utolsó filmnek a befejezése, az a "Kösz, hogy itt voltál, itt a fagyi!" :P

Végezetül, mi az élet értelme szerintetek?


A: Mi van?

O: Szamárf**sz. :D

Ez amolyan Shockmagazinos kérdés akart lenni. :)

Á: Én fogalmazzam meg az élet értelmét?

O: Kacsaf**sz.:D

Á: Csak utána van értelme. Utána kezdődik minden.

A: Én ezt nem válaszolom meg srácok, fingom nincs. A többiek elmondták a véleményüket, én erre nem tudok mit mondani. Miért, most mi a f**t mondjak?

O: Szamárf**sz.

A: Pontosan.

O: Mondom én. Nem tudom igazából, mi az élet értelme. Semmi.

Akkor ennyi lett volna dióhéjban. Kösz az interjút!

 

 

 20120620_003.jpg

 A Grizzly Fácsé elérhetősége a következő: https://www.facebook.com/grizzlystoner


Meghallgatáshoz pedig itt az alábbi link: grizzlystoner.bandcamp.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr664608985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rico RokkaRolla · http://stoner.blog.hu/ 2012.06.27. 08:47:59

...ha mi is benne vagyunk a blogokban, akik másoknak nem tetsző hazai zenéket raknak ki, akkor nézzétek el nekünk, hogy hazai zenekarokat, sőt külföldieket is kiteszünk, mert a blog alapküldetése a stoner rock terjesztése, mindannak ellenére, hogy esetleg nekünk éppen nem tetszik az adott zenekar zenéje. Attól még másnak bejöhet.
süti beállítások módosítása