Default style- Alternative style

Occult music

 

A Black Sabbath az alfája és omegája a "sötétebb" zenéknek. Pont! Azonban ne feledkezzünk meg a jól ismert mondásról, miszerint egy fecske nem csinál nyarat. 

 

A hatvanas évek közepén, végén csak úgy forrt a levegő az egyre jobban elszaporodó occult nézeteket valló páholyoktól, gyülekezetektől, szerveződésektől. Valószínűleg ez egy természetes válasz volt a hippyk által képviselt "peace, love, harmony" szemléletre. Ez a fajta közeg naná, hogy kitermelte a maga zenéjét, zenekarait. Coven, Black Mass, Black Widow, Jacula, Salem Mass, hogy csak párat említsek. Ebből a közegből nőtte ki magát a Black Sabbath. 

                                                                                      Jacula

                                                              

 Ezekre a zenékre, bármekkora igyekezettel is próbáltak ellentmondani a hippy kultúrának, hatással voltak a virágzabálók, de csak zeneileg. Rengeteg Hammondot használtak, sőt volt olyan zenei formáció is, akik templomi orgonát használtak, esetleg, mint valamiféle film zene, alig, esetleg egyáltalán nem használtak se dobot, se húros hangszert. Nagyon sokan női énekessel dolgoztak, ami nem biztos, hogy mindíg jó választás volt, de néha a formaiság, mint cél, szentesítette az eszközt. Például a Coven énekesnője nem csak, hogy gyönyörű nő volt, hanem aktívan rész vett Sátánista szertartásokon is. Ez fontos részét alkotta a zenéjüknek.

 

A Ozzy-ék se biztos, hogy eljutottak volna eddig, ha nem ennyire inspiráló közegben zenéltek volna, ennyi occult zenekartól körbevéve.

 AMEN! 

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr127002207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.