Default style- Alternative style

A Fekete Hegy vonzásában

 

  Előre leszögezem, nem használok semmiféle kemikáliát. Nem gombázok, nem vagyok skizofrén. Szeretem a sört, az unicumot és a jó zabálásokat. Maximum akkor van iszonyat látomásom, mikor este tizenegykor még eszek valami kihűlt, zsírtól ragadó körmös káposztát, velővel. Valószínűleg ezért nem jön be nekem annyira a Black Mountain ( Part.1; Part.2 )legutóbbi lemeze. (A régebbiek, meg pláne nem.) Mégis miért írok a Fekete Hegyről?

 Joshibarat blogján (Mother Road) Battereye komával beszélgettünk a stoner dömpingről, a középszerűségről és a felhígulásról. Azt beszéltük, hogy csak azok a bandák fogják túlélni ezt az időszakot, akik valami újat, különlegeset, pluszt tudnak belevinni ebbe a műfajba, vagy egyszerűen csak baromi jól csinálják amit ... Ilyen banda a finn Mangoo, amit Joshibánál csekkolhattok és ilyen banda a Black Mountain is.

 Ők is megpróbálják újraértelmezni a stoner zenét. Viszont a Feketék a hippikorszakhoz nyúlnak inspirációért, ami nekem nem sokat mond. Sőt a Hair-től kimondottan elmegy az életkedvem, viszont a mi Joshibarátunknak biztosan bejön. 2008-ban kijöttek az In The Future albummal, ami olyan is; mintha a jövőben játszódó hippikommunáról szóló filmzene lenne. 

 Az első tétel a Stormy High erősen dépörpül, a második viszont klippnóta. Ez még elmegy. És itt jön a feketeleves! A Tyrant a maga közel nyolc percével...hát igen. A forgatókönyv a következő:

 Főcím; majdnem Heavy Metal. Elkezdődik a Cselekmény; lassabb tétel, mély mélázos rész. A főszereplő elkezd filozofiálni, moralizálni stb stb...A Cselekmény folytatódik; megjelenik a női főszereplő is. Akkusztikus gitár, fuvola, hangrezegtetés. Itt már lehet néha érezni, hogy bajok lesznek. Konfliktus; megjelennek az űrmanók, akik elakarják lopni az emberiség kincsét.(Ez nem tudom mi, de nagyon fontos nekik is, meg nekünk is.) Nagy csata fejlődik ki hevmetál zenére. A Végén pedig győznek az emberek, a főhős és a főhősnő egymásba szeret. Happy End. Szörnyű, borzacskó.

 A Wucan ellenpontozza az előző dalt. Finom keleti motívumok keverednek intergalaktikus planetáriumban is hallható billentyűs hangszerekkel. A Stay Free az elmaradhatatlan tisztelgés a Bee Gees előtt. Na itt komolyan elgondolkoztam, hogy fonok magamnak egy koszorút pittypangból. Kár, hogy nincs hajam. A 6. és a 7. szám tök rendben vannak. Az egyik kicsit monotonabb, lassabb; a másik meg, amolyan funky zene rumbatökkel. A Wild Wild igazi durvulat: rövidke angolszász pop nyenyere. Az utolsó (Night Walks) olyan, mint valami ima. Csak a csajszi énekel némi szintis hátérrel.

  Biztos feltűnt, hogy a Bright Lights-ról nem írtam semmit. Csak annyit mondok, tizenhat perc feletti a szám!!!!!!

 Nem akartam megbántani senkit, biztosan sok embernek tetszeni fog. Nekem nem gyerebe, viszont azt el kell ismerni,hogy ez is egy lehetséges út az felszínenmaradásra.

 Amen!

 (A link sehogy sem akar felkerülni;kettévágom és megpróbálom úgy.)

A bejegyzés trackback címe:

https://stoner.blog.hu/api/trackback/id/tr781050169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr.T 2009.04.07. 21:27:55

Huh, érdekes kritika, nagyon kíváncsivá tett!
Egyebet meg tényleg nem érdemes írni, minthogy:
Amen!

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2009.04.07. 21:39:28

Tényleg nagyon fasza kritika lett,eddig talán a legjobb.A zene meg jóhogy érdekel.

Nicodamien · http://stoner.blog.hu/ 2009.04.07. 21:48:52

Holnapra fent lesz a második rész is.
Kiváncsi vagyok mi a véleményetek a zenéről : )

jószívvel 2009.04.07. 21:53:14

szerintem épeszű pszihedelikus rock revival hallgató már betéve tudja ezt a lemezt oda-vissza...messze jobb, mint az első, és messze jobb, mint amilyen az új lesz...én félve használnám a sztóner jelzőt esetükben...ahogy a Black Angels, Dragontears, White Hills és Wooden Shjips esetében is...egyedül talán ilyen téren a Dead Meadow áll, akik egyszerre pszihedelikus rock és sztóner, valami elképesztő arányérzékkel megáldott banda...a Black Mountain nem igazán sztóner, saját elmondásuk szerint tuti, de az senkit nem érdekel :) szerintem műfajában igencsak alázó lemez lett, nagyszerű dallamokkal, remek hangszereléssel, az igazi kollektíva jellegű zenéléssel...más kérdés, hogy talán kicsit jobban kéne kötődni a pszihedelikumokhoz és a 60-70es évekhez, ha be akarod fogadni úgy, hogy haszna is legyen...én sem írok tüke punk lemezről, mert nem értem a punk dolgokat, így hiteltelen lenne...

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2009.04.07. 23:42:38

A Tyrants c. számnak nagyon kemény hangulata van,mintha valami kurvarégi mitoszhoz lenne aláfestés.A következőben meg valami rohadtul különleges szintitémák vannak.Ja?A szintitémák az egész lemezen kemények,némelyik akár még egy Shpongle lemezen is elférne.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2009.04.07. 23:50:01

Szerintem én ezt a lemezt már hallottam,azt hiszem pont a csakbenhajoéktól szedtem le,csak akkoriban iszonyat mennyiségű zenét szedegettem,úgyhogy egy jópárnak nem is adtam elég időt.

Nicodamien · http://stoner.blog.hu/ 2009.04.08. 06:53:02

Köszi Srácok! Végre olvastam más véleményt is a lemezről.
Kiváncsi voltam, más fülre is.

Rico RokkaRolla · http://stoner.blog.hu/ 2009.04.08. 08:50:19

Valószínűleg már én is hallottam a cuccost (Sok-sok 100-150GB zenét hallgattumk már együtt Nicoval), de most rohadt kíváncsi lettem, meghallgatom, remélem jövő ilyenkor már beugrik, hogy hasllottam.Az ismertetés tényleg korrekt, Nico meg szereti ha dícsérik, na de ki nem. Érdekes a fantáziálgatása a zenére, (többen felfigyeltek rá hivatalból. Igen, az ELMÜ-s furgon az a házatok előtt, a tolikocsis hot-dog árussal szemben!) Gondolom mostanában szabin van titokban, mert állandóan az ő nevét dobja ki a blog, amikoir belépek.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2009.04.08. 15:38:26

Talán a történelem elötti hangulat a leghelytállóbb erre a "Tyrants"-re.Mintha egy ősi hegy tetején állva énekelnének,valami boszorkány kultuszról.Olyan barbáros/okkult filmzene feeling a 70-es évekből.Hidegrázós.

joshibarat · http://themotherroad.blog.hu/ 2009.04.08. 17:30:52

A "Wucan"-hoz nagyon delejes,pszichotróp klippet csináltak.Megy ám benne keményen a témázás az emberiség és természet kapcsolatáról,a régi kultúrákról,a lélekről,meg jópár elgondolkodtató dologról.2:55-nél meg figyeljétek a Pink Floydosan elvont szintitémát.Súlyos elmecsavarintás:
www.youtube.com/watch?v=8upxRhff7cE

nemtombaje 2009.04.08. 17:57:36

@joshibarat: Nekem is az a kedvenc részem a számban,addig csak tötymörgés.
süti beállítások módosítása